nuffnang

Monday, May 16, 2011

Oh TERENGGANU....Ngganu Kite....

Assalamualaikum n hi readers...

"oooo ngganu kitee................


saya ingat yang belakang je lagu ngganu kiteee tu..haha ok la saya nak qada' balik kan..before this, saya ada bagitahu yang saya pergi vacation kat one of my faveret place kan,.
aha TERENGGANU la..My family pun sangat suka ngganu..spare time ngn family..lagipun kelate ke terengganu dalam masa 2 jam je..kejap sangat..hehe 


saya nak listkan la kenapa saya jatuh cinta dengan terengganu????..kenapa saya sangat suka pergi terengganu???...suka kat orang ngganu ke??..suka makanan ke???...lets check it out!!! 

KENAPA SAYA SUKA TERENGGANU???

1.Sebab saya hantu keropok..my mum told me that waktu dia tengah pregnant kat saya dulu..dia suka makan keropok..so no wonder la anak dia da jadi Hantu keropok..tapi keropok lekor je lah yea..

2.Nyaris-nyaris !!.....Mujur saya tak menjadi warga terengganu la kan..mjur my mum plih nak melahirkan saya  di kelantan..ye la my mum dulu study kat Maktab Perguruan Batu Rakit...mujur kan..kalau tak..make jadi makang la..haha

3.Saya sangat suka pantai di terengganu..bersih and cantik..kranya kan my family sangat suka la pergi terengganu..dah jadi rumah kedua kt orang..my abah pulak suka gi dengar ceramah kat rusila..selalunya dalam sebulan kt orag mesti pergi sekali dalam sebulan

4.Dulu kan..sebab saya suka sanggat terengganu,saya pun terlintas dan terdetik di hati tiba2 nak cari orang ngganu la....nak kawen dengan orang terengganu la..senang sikit..tempat yang saya suka kan...tapi sekarang da hilang da niat tu sikit..tak semestinya kena kawen dengan orang ngganu,baru leh gi jalan ngganu..hehe

5.Saya suka Chalet2 kat ngganu jugak..tepi pantai kan..kelantan takde pantai sangat..ngganu punye pantai lagi cantik la..bukan nak bias tapi tu bnda yang benar la tu...hehe 

6.Saya suka gi ngganu jugak coz saya ada terjatuh cinta dengan kedai satay kat Jabi asenya..lu tak silap la kan..nama ape ntah..sedapppp sangat...yummmy...hehe

7.Saya suka ngganu lagi coz slang dorg,..ad NG kat belakang..best kan..contoh yang saya paling mahir..makang (makan) rane (cam ne)..haha kalu kelate make...guano..gane...

8.saya ramai kawan2 ngganu la..sebab tu la saya leh taw banyak tempat kat ngganu coz family suka jalan2 dan cuti2 malaysia...hehe Cik Im pun orang ngganu gok..marang,kuala terengganu..hehe

~Ok la ni gambor2 sepanjang cuti ritu..sikit jea..banyak sangat nak upload kat sini...hehe



Model Of The Day..Haiqal..








p/s: oh yea juz wanna share here in my blog..plawanan bola nanti in between kelate vS ngganu final nanti (11 june 2011) ..who's gonna win?? negeri kelahiranku vs negeri kesukaanku..gomo kelate gomo..peteh ngganu peteh..ape2 pun layannnnn,,..mstilah sokong kelate lagi kan..hehe 


 ~wasalam wa maa salamah wa ilal liqa~~

No comments: