nuffnang

Thursday, August 4, 2011

30 Hari Mencari Cinta ??

Assalamualaikum and hai  Readers..

30 Hari mencari  dan mengejar cinta ..ermm tajuk yang agak desperate ke?bukan mengejar sape2 pun tapi mengejar pahala la...yang tu tak payah kejar datang sendiri jea rasenya..hehe  erm grab da chances untuk berubah diri ke arah yang lebih baik...beristiqamah dalam memperbanyakkan amalan2 ibadat di bulan yang berkat ini..Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna..

Alhamdulillah hari ini hari ketiga ramadhan..Rasa sekejap je kan..pejam celik pejam celik dah hari yang ketiga..How's your day my dear frenz?? Normal??amazing?? Ok ke??Lagi baik?? hehe boleh menahan diri daripada dugaan dan cubaan tak bulan Ramadhan ni?? .First time saya berpeluang berpuasa penuh di rumah...seingat saya kan last puasa penuh kat umah dulu waktu Form 5..kiranya nak dekat 5 tahun jugak la belajar kat UIA yea.(Setahun setengah kat Matric dan selebihnya di Gombak la..)hehe Ye la kalau sebelum ni, seminggu sebelum Raya baru berpeluang puasa kat rumah..bersahur,berbuka dan berteraweh dengan my family yang tercinta..30 hari di syahri Ramadhan ni akan saya gunakan sebaik mungkin..

oh yea salah satu azam saya kan,  tak nak tinggal teraweh bulan Ramadhan ni...Kecuali kalau memang MC kan..tu lain citer la pulak tu..Oh yea..kalau kat UIA, Kadang-kadang saya  tak berkesempatan jugak coz kena buat assingment,ada exam la,,quiz a...meeting la..ada kelas malam la.. tapi tahun ni sepenuhnya kat rumah.saya memamg istiqamah tak nak skip teraweh..rugi la kan kalau skip,bukannya selalu kita berpeluang mengerjakan teraweh kan..Setahun dalam Bulan Ramadhan je kita berpeluang..sangat best mengerjakan teraweh bersama family tercinta..pergi sama-sama ke Masjid..Tahun ni jugak mengajak my haiqal pergi teraweh jugak..young boy macam dia pun dah taw macam mana nak mengerjakan teraweh..salah satu pendedahan terhadap haiqal la..I'm proud of u baby..hehe 

InsyaALLAH saya istiqamah dalam memperbanyakkan amalan2 yang mahmudah di bulan Ramadhan ini..  Saya jugak menolak beberapa offer kerja jugak sebenarnya ,,ada satu offer ni terpaksa kerja sampai malam kan,confirm2 kalau malam tak pergi teraweh kan..jadi saya tolak dan tak rasa menyesal pun walaupun salary quite good..ye la because saya dah niat da nak berubah ke arah yang lebih baik di bulan Ramadhan ni dan hopefully berterusan untuk bulan2 selepasnya..doakan yea..saya pulak jenis orang yang apa yang saya kata,saya mesti buat.bukan main cakap jea..

p/s : Ok la kawan-kawan jom kita kejar cinta di bulan Ramadhan ini k..cari pahala elakkan dosa yea..insyaALLAH..niat kita dan istiqamah memainkan peranan..

~wasalam wa maa salamah wa ilal liqa'~


No comments: