nuffnang

Monday, August 15, 2011

IRM.

Assalamualaikum and hi readers,,

ISLAMIC RELIEF MALAYSIAN (IRM) ..come on guys..be a part of this NGO..!!!

Pertama sekali saya mengenali IRM  ni waktu my first year di UIA..kiranya dah 2 tahun la..saya mendapat tahu pasal IRM pun sebab saya join program TA two years ago..Waktu tu ,saya jd MC untuk closing ceremony for Nur of Ramadhan at kg.Songkok Batang kali Selangor .I still remember during fasting month of Ramadhan,.IRM ada memberikan sumbangan untuk semua penduduk kampung sempena bulan Ramadhan waktu tu..IRM salah satu NGO yang active terlibat dalam aktiviti kemanusiaan ni..sesiapa yang nak memberi sumbangan untuk orang-orang yang memerlukan,boleh la salurkan menerusi IRM ni..alrite,if u wanna knw more details about IRM..Please click here..

if u guys interested to  be volunteer of IRM..check it out and try to fill the form in this website  http://irmblog.org/volunteer/..I already submitted my form .hehe  kalau ada masa free kan,leh la saya tolong needy people dan orang yang memerlukan bantuan..oh yea macam mane kita nak salurkan bantuan dari segi dana,pakaian dan makanan untuk orang yang memerlukan dan make sure apa yang kita salurkan sampai ye???pernah tertanya tak cam tu?? pernah terpikir tak macam tu??? InsyaALLAH apa yang anda salurkan menerusi this NGO,boleh sampai kepada orang yang sepatutnya dan memerlukan.. Honestly I think IRM is the best medium to reach needy people .kesian tengok orang2 di Somalia (please click here). kanak-kanak yang kelaparan dan kebuluran..kemiskinan yang sangat teruk..kita di sini dalam keadaan aman dan damai .. makan pun cukup tetapi membazir..beruntungnya kita kan?? TAPI kita tak reti nak bersyukur dengan apa yang kita dapat..So,wake up people and my friends.Try to open your eyes and your heart..bersyukur dengan apa yang anda ada k..


Saya nak sumbang dalam bentuk dana pun,i'm still student..Duit pun duit PAMA and PTPTN jea..hehe so,saya sumbang tenaga la to be a part of IRM ni..hehe  kalau dah graduate from UIA..leh la saya join volunteer ni jugak. kalau saya free dan tak busy dengan keje sebgai student ni..,insyaALLAH saya join..kalau niat baik,semuanya baik..perbuatan kita pun akan seiring dengan our intention..may ALLAH bless us..

isi je and then click next and next..hehe


after u filll in the form,,,leh la submit..and then u will receive an email from IRM...later on check ur email and done..

P/s: Selamat Berpuasa hari yang ke 16 ye kawan-kawan..jangan mensia-siakan bulan yang barakah ni k..


~wasalam wa maa salamah wa ilal liqa" 

5 comments:

Cik Kuntum said...

Alhamdulillah moga hajat dan cita kita untuk membantu ke arah kebaikan tercapai.. amin ya raball alamin

Si Merah said...

ADIb: mntak maaf la tapi saya tulis apa yg sy rasa jea..hehe tq yea..moga IRM trus mmbantu orang yang sgt mmelukan..

Si Merah said...

cik kuntum: insyaALLAH n amin..selagi niat kita ikhlas ,perbuatan pun akan ikhlas jugak..tq ^____~

zaki said...

uhuk uhuk .. tumpang lalu .. uhukhuk~

Si Merah said...

lalu la zaki..hehe